mensperu.reismee.nl

Arica - San Pedro de Atacama

We zijn er! We hebben onze tweede rit, en tevens de laatste, met de nachtbus overleefd. Is wel een belevenis zeg. De route gaat langs flinke ravijnen, er is nauwelijks verlichting en er vinden 's nachts diverse controles plaats. Zo moesten we om 04.30 uur de bus verlaten met alle bagage om die te laten controleren op een plek waar verder niets was. We denken dat het te maken heeft met het binnenrijden van een nieuwe provincie. Chili speelde gisterenavond de kwart finale in de Copa America. Onze chauffeur is onderweg nog gestopt om bij een langs de weg gelegen café het slot van de wedstrijd te bekijken. Heel belangrijk, daar hadden wij alle begrip voor :)
En Chili heeft gewonnen, holééé. Kan iemand ons de uitslagen van Nederland op het EK vertellen? Wij kunnen ze hier nergens vinden..

San Pedro is een hele leuke plaats. Als je hier door de straten loopt, heb je het gevoel dat je in een (moderne) western bent beland. Lage bebouwing, onverharde wegen, muren van adobe (soort leem) en heel veel stof. Het regent hier nauwelijks. Wat in Nederland in 1 jaar valt, valt hier ook, maar dan in 750 jaar. We zijn vandaag ook langs het tourbureau gegaan waar we onze excursies hebben geboekt. De tours zijn bevestigd en we kregen de laatste info.

Verder hebben we vandaag wat op ons gemak aan gedaan. Lekker geluncht, foto's gemaakt van een nabij gelegen vulkaan en het dorpje wat verkend.

Het weer: zonnig en 20 graden

Gerrit

Na het lezen van het verslag, komt het door : de nog in het lijf zittende angst van de nachtelijke rit, de coca bladeren, de hoogte waarop jullie zaten/zitten of ligt het aan mij dat ik dubbel ga zien?
Ter info: Nederland doet niet mee op het EK en zondag mag Chili de titel gaan verdedigen (als ze woensdag winnen)