mensperu.reismee.nl

San Pedro de Atacama (dag 2)

Vandaag stond in het teken van de Tatio Geisers. Vanochtend werden we vroeg opgehaald. We moesten ruim 1,5 uur rijden, voordat het gebied met de geisers in zicht kwam. Dit gebied ligt op zo'n 4400 meter en dat voelden we wel toen we uitstapten! Het was op dat moment -11, brrr. Gelukkig bereiden we ons altijd goed voor en hadden we tig lagen aan. Na een half uurtje kwam de zon op, heeerlijk. Het werd al snel 5 graden :)

Het gebied met Tatio Geisers is prachtig. Het zijn meer kolkende warmwaterbronnen dan omhoog schietende geisers, zoals in Yellowstone. Er was zoveel stoom te zien, echt mooi. Tegen de tijd dat we weg gingen, rond 9 uur, was het al veel minder. In de ochtend is er meer stoom zichtbaar door het grote temperatuurverschil (warmwaterbron vs buitentemperatuur). Op de weg terug naar San Pedro kwamen we langs de wetlands, een mooi moerasgebied waar diverse vogels leven. Na deze op de foto te hebben gezet, was het tijd voor een vallei met cactussen. Er waren zelfs cactussen bij van zo'n 7 meter. En dan te bedenken dat ze 1 tot 2 cm per jaar groeien...geen wonder dat ze beschermd zijn.

Vanmiddag zijn we langs het tourbureau gegaan voor onze jeeptocht. Morgen vertrekken we namelijk naar Bolivia. We kregen een korte briefing met nog handige tips en uitleg over het traject (maar hé, dat zit natuurlijk al in ons hoofd). Ons restant aan peso's hebben we gewisseld voor Bolivianos.

Het weer: zonnig met temperaturen van -11 tot 19 graden.

Ps: de komende paar dagen hebben we geen elektriciteit en bereik, het volgende verslag zal waarschijnlijk volgen als we in La Paz, de grootste stad van Bolivia, zijn. Dan al onze belevenissen uit het Uyuni-gebied.

Melissa

San Pedro de Atacama klinkt echt leuk en bijzonder! Hele mooie foto's ook!! Veel plezier met de Uyuni-jeeptour, ik ben heel erg benieuwd hoe dat zal zijn!

T, T & S

Supergaaf! Ben blij dat het zo goed is daar, hier is het niet al te best ( regen ). Mooie fotos weer! Veel plezier met jullie jeeptour.
Xxx

Gerrit

Weer een toppertje rond die oase.....en iets voor ons....hij staat al genoteerd :):):):):)