mensperu.reismee.nl

Amsterdam - Lima

Daar gaan we dan. Vroeg uit de veren en de reeds gepakte koffers achterin de auto. Op weg naar Schiphol. Eerst natuurlijk nog de reisgenoten (Willian en Lian) opgehaald. Op de A16 een vrachtwagen met pech waardoor onze filetijd verdampte....maar uiteindelijk toch nog op tijd. Snel bagage afgegeven en door de controle. Bijzonder dat bij Mark de bodyscan aangaf dat er op zn pols moest worden gecontroleerd....de doanier in opleiding moest er om lachen....daar zat helemaal niets was ook zijn kundige observatie.

Vervolgens wachten, maar weer bij de boekhandel kijken en niets kopen...Op zoek naar Mart Smeets maar weer niet gevonden....en toen was het tijd te boarden. Een gloednieuw vliegtuig van KLM. Een boeing 787-300. Superstrak. Dunne stoelen, veel beenruimte en een uitgebreid entertainmentsysteem. Daar komen we wel ruim 12u mee door. Onderweg volop voorzien van echt Nederlandse hapjes. Kip met rijst, pizza, pasta. Heerlijk. (Ofwel heellijk voor Gerrit). Het merendeel van de passagiers was overigens spaanstalig. En zo zagen ze er ook uit. Volgens de vriendelijke steward van KLM was dit gebruikelijk op deze route. Meer buitenlanders dan Nederlanders. Mark zat naast twee van deze spanjaarden maar geen last van gehad. Tijd om films te kunnen kijken. 4 stuks gezien. Saskia ook 4.

Stipt op tijd in Lima. De koffers kwamen erg laat de bagageband oprollen waardoor we lichtelijk zenuwachtig werden...het zal toch niet...maar nee. Hup, op naar de uitgang. Willian dacht nog de tassencontrole te kunnen omzeilen maar werd er op gewezen toch echt de tas door de scanner te moeten halen. Even daarvoor waren we al besnuffeld door een....snuffelhond. Wat hij snuffelde hebben we nog gevraagd aan de hond maar de hond en baasje zeiden niets terug. Eerste bewijs dat spanjaarden niets van Nederlands verstaan.

Bij de uitgang stond iemand ons op te wachten met een bordje. Vreemd om daar je naam te zien staan. Eerst een excuus van haar omdat het op het vliegveld naar rotte vis stonk (van de lokale visindustrie) en daarna een verhaal over de verkiezingen waarbij PPK van Keiko heeft gewonnen met 0.12% verschil. Verklaart meteen waarom die namen overal zijn aangeplakt en geschilderd. Na 45min door de spits bij het hotel aangekomen in de wijk Miraflores. Een stuk rustiger dan wat we daarvoor zagen en zag er in het donker best netjes uit. Snel naar bed want ondanks dat het volgens de klok daar 20u lokale tijd was, was het voor ons 7u later en waren we al bijna 24u wakker.

Snurk.

Gerrit

Heel erg leuk dat jullie een reissite bij gaan houden. Ik kijk uit naar jullie verhalen en foto's. Fijn te horen dat jullie (en jullie bagage) goed zijn aangekomen in Peru. Dat jullie Mart Smeets niet gevonden hebben is niet gek. Hij was donderdag in Italië. Al die Nederlandse hapjes: pizza, rijst en pasta,aan boord is ook wel fijn. Als er weer een hond langs komt om te snuffelen moet je vragen: " Lo que lanza el perro", dan krijg je waarschijnlijk wel antwoord.
Een heel mooie reis en heel veel plezier met z'n 4-tjes.