mensperu.reismee.nl

Arequipa

De dag begonnen met een simpel maar lekker ontbijtje. Daarna naar het uitzichtspunt Mirador de Yanahuara. Vanaf hier een mooi uitzicht over de stad en de vulkanen. De stad is groter dan je denkt. Er wonen dan ook ruim 800.000 mensen. Vooral Peruanen zo te zien. En veel straathonden.

Daarna kregen we honger en dus op zoek naar een restaurantje. Even later gevonden. Het tentje van gister maar overgeslagen. Toen we gingen bestellen bleek de Coca Cola op te zijn...op naar het volgende adresje dan maar. Nu aanbeland bij een soort Bakker Bart tentje. Erg vriendelijke vrouw hielp ons de menukaart te ontcijferen. Ze nam zelfs de bestelling voor ons op terwijl je dat zelf aan de balie moest doen....ze zal onze Spaanse kunsten in de eerste begroeting wel naar waarde hebben beoordeeld. Lekkere broodjes en vruchtensapjes op. Tijd en energie voor het middagprogramma. Het monastario de Santa Catalina. Een klooster uit de 16e eeuw voor ene Catalina. Een prachtig complex van 5 hectare midden in het centrum. Eigenlijk 3 kloosters ineen. Prachtig gekleurde muren, smalle steegjes, pleintjes, tuinen en kapelletjes. Veel bloemen en ook veel versiersels en kunstwerken. Prachtig. En alles anders. Elke soles waard die we aan entree moesten betalen. Hier verstoppertje spelen kan een serieuze uitdaging zijn, zo niet onmogelijk. In het klooster een paar uur rondgekeken en daarna terug naar het hotel voor een douche en even de benen languit.

Het avondeten bij hetzelfde restaurant als gisteren. Was prima en lekker dichtbij. Heerlijk gegeten en ook de drankjes smaakten prima. De Coca Cola smaakte wel vreemd....maar dit is een bijwerking van de Diamox. Daar zo nog wat over. Hebben wel wat langer gezeten omdat een van de gasten niet kon of wilde betalen. Uiteindelijk de politie erbij en de man werd afgevoerd. Onze bediende serveerde ook deze man dus hij had waarschijnlijk nog wel eea aan de politiedames te verklaren. Er zijn hier sowieso veel vrouwelijke agenten...zal wel zijn omdat die minder agressie opwekken bij de cliënten. Idee voor Nederland?

Een leuke dag dus. Morgen op pad naar de Colca Canyon waar we hopelijk de machtige condor van dichtbij kunnen aanschouwen. Hoogste punt waar we komen ligt dicht tegen 5000m en daarom de net al genoemde Diamox-pillen. Deze helpen tegen hoogteziekte. We hopen dat ze helpen of eigenlijk hopen we sowieso dat we er geen last van krijgen!

Weer vandaag: zonnig en 25gr.

T,T,S

Wat klinkt zon vakantie goed. Zijn benieuwd naar de vele fotos ;). Dat komt wel. Eerst nog lekker genieten daar. Maar dat komt wel goed.
Xxx

Gerrit

Wel lekker een dagje zonder taxivervoer, denk ik. Mooie kloosterplaatjes. Overigens ... toevallig vorige week een artikel gelezen over vrouwen bij de politie in Peru. Er zijn er veel aangenomen die echter alleen maar verkeer mogen regelen :(. Zonde.

Saskia

Leuk dat jullie ons volgen!

@ Clazien: je hebt ons door ;)
@ T, T en S: is heel erg leuk! Papa en mama hebben het ook heel goed naar hun zin!
@ Gerrit: jouw vlijmscherp modus staat aan zien we! :)