mensperu.reismee.nl

Cusco

Na de reisdagen van afgelopen 2 weken vandaag een rustige dag. We zijn de hele dag in Cusco en gaan pas morgen weer verder.

Na het ontbijt gaan we op pad door de smalle straatjes naar het Plaza das Armas. Het centrale plein van de stad. Onderweg passeren we een aantal overblijfselen van de Inca's: oude muren die met perfect passende stenen in elkaar zijn gelegd. Heel kunstig. Op het plein kijken we rond en schieten we foto's. Of eigenlijk doet Mark dat. Mooie kathedraal e.d hier. We gaan verder en bezoeken nog enkele pleinen. Daar nog een kleurige etui gescoord. We slaan nog een paar flessen drinken in en nemen bij de supermarkt ook een lege doos mee. Die hebben we komende dagen nodig om de souveniers veilig in op te slaan als we naar Machu Pichu gaan.

Daarna gaan we op zoek naar een lunchtentje. We hebben geleerd dat we in het verkeer nogal assertief moeten zijn om over te kunnen steken. Autos rijden toch door, ook al zijn er zebrapaden. Lian besluit dit in praktijk te brengen en steekt over bij groen. De auto remt en prompt knalt de auto daarachter er bovenop.... niet hard, maar enige blikschade is er wel. De meestal fluitende en roepende verkeersagenten snellen erop af en wij besluiten snel door te lopen. Van een afstandje kijken we nog even om en zien dat het echt meevalt.

In de middag na de lunch nog een souveniertje gescoord. Bij een kraampje enorm verbaasd gedaan over de prijs van 30 sol. Daarna 25 als bod maar hé, das nog steeds duur. Terwijl Saskia achterbleef bij de vrouw liep de rest weg. En toen was de prijs ineens 15 sol. DEAL! :)
Op tijd terug in hotel voor de briefing voor de Inca trail van komende dagen. Een aardige vrouw heeft ons uitgelegd wat we gaan doen en waar en hoe we in Machu Pichu gaan komen. We hebben er zin in! Daarna snel de rugtassen inpakken, want we mogen komende dagen alleen de dagrugzak meenemen. Koffers blijven achter in hotel en zien we over 4 dagen weer.

Het was een lekker relaxte dag vandaag en Cusco is een gezellige en mooie stad!

Het weer: zonnig met af en toe een wolk, 20 graden

Ps: vanwege de trage internetverbinding geen foto's van vandaag.

T, T & S

Haha, heb wel moeten lachen hoor om jullie verhaal. Vooral die met het oversteken haha.
Was iets vergeten: pamfluit, doet me aan iets denken, jullie ook? ;).
Veel plezier bij de inca's!
Xxx!

Gerrit

Met jullie valt echt niet te sollen.